MODRÁ LEGENDA od SCX:Modelová autodráha
MODRÁ LEGENDA od SCX
MODRÁ LEGENDA od SCX
MODRÁ LEGENDA od SCX
Francouzské automobily měly vždy neotřelé tvary a většinou se poznaly na první pohled.Alpinka je toho důkazem.Je prostě to nejlepší co kdy francouzské automobilky vyrobily.
Dnešní padesátníci si jistě vzpomenou na její slavné úspěchy.Mohly ji vidět v plném tempu i na domácích soutěžích. S modrým vozem se v sedmdesátých letech proháněl Vladimír Hubáček.Za skřípění zubů normalizačních úředníků neměl v domácím mistráku žádnou konkurenci.
.
Vozy Renault Alpine byly mimořádně úspěšné v mnoha závodech a splňovaly to k čemu byly postavené.Po prvních úspěších v domácích šampionátech v rallye a v závodech do vrchu se prosadily i na mezinárodní scéně.
-1965 vítězí v mistrovství Francie v rallye
-1966 vítězí v soutěži ,,energetický index“na 24 hodin Le Mans
-1967 vítězství v závodě 500km na Nürburgringu
-1968 dvě vítězství na 24 hodin Le Mans:výkonnostní a
energetický index
-1970 první tři místa v Rallye des Routek duN ord
-1971 první tři místa v Rallye Monte Carlo
-1972 titul mistra Francie v rallye
-1973 světový šampión v rallye,Alpine obsazuje první tři místa na Rallye Monte Carlo
-1974 evropský šampión v kategorii do 2 litrů(7 závodů-7 vítězství)
Konstrukce vozu se vyznačovala silným páteřovým rámem.Nosnou část rámu tvořila roura,procházející středem vozu.Vpředu k ní byl přivařen nosník přední nápravy,vzadu nosník zadní nápravy a klec pro motor.Tento rám byl natolik stabilní,že ani pro nejtěžší rallye nepotřeboval vyztužení.Současně byl nosným prvkem pro veškerou techniku(včetně řízení,brzd,chlazení,atd.),stejně jako jednodílnou laminátovou karoserii,slepenou se spodním dílem podlahové plošiny.
Je,ale potřeba zmínit,že mechanické části podvozku měly poměrně malou životnost.Řízení,brzdové obložení,převodovka,poloosy,zavěšení kol,atd. byly beze změn převzaty z Renaultu R8-díly vyvinuté pro automobil s motorem o výkonu 45 PS a max.rychlostí 135 km/h.Takže v modelu A 110 1600 S se 110 PS a max.rychlostí 215 km/h byly ,,poněkud“přetíženy.
Alpinka sloužící jako předloha k modelu fy.SCX je vítězný vůz posádky O.Andersson/D.Stone na Rallye Monte Carlo 1971.
Model na první pohled působí velice subtilně.Má kvalitní lak(modrá metalíza).Všechny obtisky jsou věrné své předloze
.
Další rozměry:průměr kol ………..18mm
hmotnost.....…69g
hmotnst karoserie …20,5g
Pohon modelu je přímý na zadní nápravu,převod 9:27.Motor RX41B,14V,19.000ot/min.verze 2007.Vodítko je vybaveno dvěma páry kartáčků.
Malá Alpinka svítí čtyřmi světly vpředu,vzadu svítí dvojice červených světel.
Právě světla jsou asi jediná věc,kterou bych výrobci vytknul.Přední světla dost prosvěcují karosérii.Dá se to lehce napravit pomocí dodatečného nátěru,nebo nalepením neprůsvitné lepenky.Interiér má dnes už standardní kvalitu.
Jízdní vlastnosti modelu můžu posoudit jen stěží.Chybí mi,jak zkušenosti s jinými modely,tak plastová dráha na testování.
Alpinku jsem zatím prohnal na mé rozestavěné dřevěné rallye dráze.Tam se chová velice zábavně.Zrychluje i brzdí velmi slušně.Zatáčky vykrajuje krásným smykem.
Jezdil jsem na 12V.Při 14 voltech je autíčko na mé úzké,zatáčkovité dráze moc rychlé.
Model splnil mé očekávání a celkově se dá říct,že se SCXu povedl.Toho,kdo jezdí jen tak pro radost,určitě nezklame.
Francouzské automobily měly vždy neotřelé tvary a většinou se poznaly na první pohled.Alpinka je toho důkazem.Je prostě to nejlepší co kdy francouzské automobilky vyrobily.
Dnešní padesátníci si jistě vzpomenou na její slavné úspěchy.Mohly ji vidět v plném tempu i na domácích soutěžích. S modrým vozem se v sedmdesátých letech proháněl Vladimír Hubáček.Za skřípění zubů normalizačních úředníků neměl v domácím mistráku žádnou konkurenci.
.
Vozy Renault Alpine byly mimořádně úspěšné v mnoha závodech a splňovaly to k čemu byly postavené.Po prvních úspěších v domácích šampionátech v rallye a v závodech do vrchu se prosadily i na mezinárodní scéně.
-1965 vítězí v mistrovství Francie v rallye
-1966 vítězí v soutěži ,,energetický index“na 24 hodin Le Mans
-1967 vítězství v závodě 500km na Nürburgringu
-1968 dvě vítězství na 24 hodin Le Mans:výkonnostní a
energetický index
-1970 první tři místa v Rallye des Routek duN ord
-1971 první tři místa v Rallye Monte Carlo
-1972 titul mistra Francie v rallye
-1973 světový šampión v rallye,Alpine obsazuje první tři místa na Rallye Monte Carlo
-1974 evropský šampión v kategorii do 2 litrů(7 závodů-7 vítězství)
Konstrukce vozu se vyznačovala silným páteřovým rámem.Nosnou část rámu tvořila roura,procházející středem vozu.Vpředu k ní byl přivařen nosník přední nápravy,vzadu nosník zadní nápravy a klec pro motor.Tento rám byl natolik stabilní,že ani pro nejtěžší rallye nepotřeboval vyztužení.Současně byl nosným prvkem pro veškerou techniku(včetně řízení,brzd,chlazení,atd.),stejně jako jednodílnou laminátovou karoserii,slepenou se spodním dílem podlahové plošiny.
Je,ale potřeba zmínit,že mechanické části podvozku měly poměrně malou životnost.Řízení,brzdové obložení,převodovka,poloosy,zavěšení kol,atd. byly beze změn převzaty z Renaultu R8-díly vyvinuté pro automobil s motorem o výkonu 45 PS a max.rychlostí 135 km/h.Takže v modelu A 110 1600 S se 110 PS a max.rychlostí 215 km/h byly ,,poněkud“přetíženy.
Alpinka sloužící jako předloha k modelu fy.SCX je vítězný vůz posádky O.Andersson/D.Stone na Rallye Monte Carlo 1971.
Model na první pohled působí velice subtilně.Má kvalitní lak(modrá metalíza).Všechny obtisky jsou věrné své předloze
.
Další rozměry:průměr kol ………..18mm
hmotnost.....…69g
hmotnst karoserie …20,5g
Pohon modelu je přímý na zadní nápravu,převod 9:27.Motor RX41B,14V,19.000ot/min.verze 2007.Vodítko je vybaveno dvěma páry kartáčků.
Malá Alpinka svítí čtyřmi světly vpředu,vzadu svítí dvojice červených světel.
Právě světla jsou asi jediná věc,kterou bych výrobci vytknul.Přední světla dost prosvěcují karosérii.Dá se to lehce napravit pomocí dodatečného nátěru,nebo nalepením neprůsvitné lepenky.Interiér má dnes už standardní kvalitu.
Jízdní vlastnosti modelu můžu posoudit jen stěží.Chybí mi,jak zkušenosti s jinými modely,tak plastová dráha na testování.
Alpinku jsem zatím prohnal na mé rozestavěné dřevěné rallye dráze.Tam se chová velice zábavně.Zrychluje i brzdí velmi slušně.Zatáčky vykrajuje krásným smykem.
Jezdil jsem na 12V.Při 14 voltech je autíčko na mé úzké,zatáčkovité dráze moc rychlé.
Model splnil mé očekávání a celkově se dá říct,že se SCXu povedl.Toho,kdo jezdí jen tak pro radost,určitě nezklame.